Check-out

Învățarea experiențială se bazează pe experiența personală, dar totodată, este o învățare de grup. 

Învățarea experiențială include 4 perspective ciclice: experiența concretă, observarea și reflecția cu privire la experiență, formarea conceptelor abstracte și a generalizărilor ca urmare a experienței trăite și a observațiilor pe marginea acesteia, și elaborarea ipotezelor și experimentarea privind implicațiile conceptelor abstracte în situații noi. Verificarea ipotezelor în situații reale conduce la noi experiențe iar ciclul reîncepe. Învățarea experiențială, considerată un demers complex de problematizare a experienței primare și propusă ca o alternativă la învățarea tradițională, este o viziune destul de recentă, avându-i drept precursori pe J.Dewey, K. Lewin, C. Rogers și D. Kolb. 

Acest tip de învățare te plasează în centrul abordării educaționale, iar scopul este acela de a-ți dezvolta competențe și abilități prin experimentare practică. 

PROCESAREA INFORMAȚIILOR LA CARE AI AVUT ACCES ÎN ACEST PROIECT

Scopul procesării este de a deveni mai autonom(ă) în învățare, mai auto-organizat(ă), pentru a funcționa rațional, spontan și asumat, în relație cu propria persoană dar și cu ceilalți. Altfel spus, această tehnică te ajută să te pregătești pentru schimbare, să fii mai obiectiv(ă) referitor la ce contează pentru tine cu adevărat și să ai mai multă deschidere la posibilitatea de a-ți  (re)crea viitorul așa cum ți-l dorești.

3 pași pe care-ți sugerăm să-i parcurgi în procesarea învățării

*Confruntarea propriei experiențe cu cea a altora poate facilita conștientizarea problemelor personale, explorarea propriilor valori și atitudini și luarea deciziilor asumate. Abordarea pragmatică a problemelor umane oferă membrilor unui grup promisiunea dezvoltării emoționale, precum și posibilitatea de a adăuga noi sensuri vieții lor (Ionescu G., 1990). Grupul oferă o experiență psihologică și educativă extrem de benefică, datorită întâlnirii indivizilor, încrederii și deschiderii dialogului, precum și posibilității de exprimare directă, clară și memorabilă. În cadrul grupului se produce o anumită dinamică a relațiilor interpersonale care favorizează dezvoltarea unor procese psihice de grup: universalitatea, coeziunea și cooperarea, identificarea cu ceilalți și problemele lor, autoidentificarea, transferul de atașament inconștient. În grup se manifestă spontaneitatea, care este influențată de o serie de factori importanți: rețeaua de relații afective în care ești implicat încă de la începutul funcționării grupului; sentimentul de încredere și siguranță. (Marius Eremeia Vlaicu-Popa, 2009)

Feedback-ul tău este important pentru noi! 

Înainte de a te reîntoarce în cotidian, la viața ta și la planul tău de acțiune gândit pentru viitor, te rugăm să ne furnizezi feedback cu privire la conținutul educațional, metodologia utilizată, precum și referitor la literația financiară, ca metodă care favorizează acest tip de învățare auto-reglată.

Te rugăm să răspunzi cu cât mai multă obiectivitate și cât se poate de transparent și direct. Urmărim dezvoltarea gândirii critice, a locului de control intern și utilizarea metacogniției, precum și a comunicării și colaborării, în toate instanțele educaționale.

Informațiile pe care ni le vei furniza sunt strict statistice, iar intenția noastră cu această cercetare este să devenim mai buni în ceea ce facem. 

De la o experiență educațională creată la alta, ne străduim să îmbunătățim conținutul educațional, să ne perfecționăm metodologia de transpunere în realitate a învățării, și să creăm o experiență educațională cât mai relevantă, atractivă și practică pentru beneficiarii programelor noastre.

Îți mulțumim pentru contribuție!